Список форумов

Esperanto новости

Форум об эсперанто и языках вообще

Избранное:
En Esperanto: UEA :: REU :: Vikipedio :: Libera Folio
По-русски: Esperanto новости :: Что такое эсперанто? :: Курс эсперанто по эл. почте


Сейчас Сб сен 21, 2019 7:49 am

Часовой пояс: UTC + 3 часа




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 15 ] 
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Ĉu Ĉinio estas malamiko de UEA? (kampanjo de Frausing)
СообщениеДобавлено: Пн сен 19, 2005 13:14 pm 
Не в сети
Natura Forto
Natura Forto
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Сб мар 15, 2003 12:46 pm
Сообщения: 5210
Откуда: SPb
Mi ekas tiun ĉi temon por ebligi al s-ro Frausing malspamece pridiskuti la demandon, kiu tiom agitas lin. Mi ne dubas, ke la tuŝita temo interesos ankaŭ kelkajn uzantojn de nia forumo.

S-ro Frausing spamece dissendis al ĉiuj por li konataj adresoj leteron, en kiu li писал(а):
Al la monda esperantistaro,

Kiam ni kongresas en Ĉinio ni kunlaboru kun la registaro por antawenigi Esperanton. Pri la (manko de) moralo de la reĝimo ni ne okupiĝu. Ni ne miksu nin en politikon.” Tiel aw iom simile multaj respondis al mia kritiko de la Pekina Deklaro kaj nia flata sinteno al la totalisma reĝimo.

Similan pensmanieron oni ofte renkontas en la mondo de la normaluloj. Ekz. sportistoj rifutas kritikon ke ili subtenas fiajn reĝimojn partoprenante sportaranĝon asertante ke ili simple agas kiel sportistoj. Oni ne miksu sporton kun politiko, ili diras.

Same diras komercistoj: Mi simple agas kiel komercisto. Oni ne miksu
komercon kun politiko.

Simile konsumistoj diras: Mi simple agas kiel konsumisto, mi serĉas la plej altan kvaliton por minimuma prezo. Mi ne miksas aĉetadon de varoj kun politiko.

Ili ĉiuj renversigas la problemaron. Ne temas pri tio ke iuj volas malprave miksi sporton, komercon, aĉetadon de konsumproduktoj ktp. kun politiko. Tute male, temas pri tio ke iuj volas dividi tion kio estas nedividebla, nome nian komunan homan respondecon.

Ŝajnas ke iuj volas liberigi sin de nia ĝenerala homa respondeco per ludo de ĉapoj: nun mi surmetas la ĉapon de sportisto kaj sekve respondecas nur kiel sportisto, nun mi surmetas la ĉapon de komercisto kaj respondecas nur kiel ……

Sed nia homa respondeco estas nedividebla. Se per niaj agoj ni subtenas
infanlaboron, torturon, subpremon de homaj rajtoj ktp., ludo de ĉapoj ne povas savi nin de nia kulpo.

Tio validas ankaw por ni esperantistoj. Ni ne rajtas surmeti la esperantan ĉapon asertante ke tiel ni agas nur kiel esperantistoj kaj neniel respondecas ĝenerale kiel homoj.

Efektive la respondeco por humanismaj idealoj estas por ni esperantistoj pli prema ol por aliaj. Ĉar sen tiuj idealoj nia komunumo ne havas
ekzistorajton. Esperantujo ja baziĝaj sur valoroj.

Mi konscias ke multaj el vi malkonsentas kun tiu mia lasta tezo. Sed en la
venonta mesaĝo mi konvinkos vin.

Eble iuj forĵetis la originan tekston de mia kampanjo. Vi trovos ĝin en:
http://www.esperanto.lt/board/view.php?id=uk_libere&no=42

Kampanje salutas
Vagn Frausing

Do, se oni demandas min, kion mi opinias pri tio, mi opinias do, ke eble aliuloj ne spekulu pri tio, kion ĉinoj volas. Kial okcidenta mondo neniam allasas ideon, ke nord-koreoj, ĉinoj, vietnamanoj povas ja ŝati sian vivmanieron kaj maldeziri establon de usoneca aŭ alia "normala" por okcidento reg-sistemo?.. Ĉu Esperanto ne instruas esti tolerema kaj respekti diversecon?
Mi eĉ ne parolas pri tio, ke mi malŝatas spamon. :zam:

_________________
Esperu ĉiam!

Модельное произношение эсперанто »»


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  

 Заголовок сообщения: Re: Ĉu Ĉinio estas malamiko de UEA? (kampa
СообщениеДобавлено: Пн сен 19, 2005 13:32 pm 
Не в сети
Fervora Forumano
Fervora Forumano
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Вт июн 03, 2003 20:01 pm
Сообщения: 561
Откуда: Marso
Slavik писал(а):
Do, se oni demandas min, kion mi opinias pri tio, mi opinias do, ke eble aliuloj ne spekulu pri tio, kion ĉinoj volas. Kial okcidenta mondo neniam allasas ideon, ke nord-koreoj, ĉinoj, vietnamanoj povas ja ŝati sian vivmanieron kaj maldeziri establon de usoneca aŭ alia "normala" por okcidento reg-sistemo?..

Kio do pri tibetanoj, kiuj ŝatas siajn vivmanieron, lingvon, religion kaj tradiciojn, kiuj maldeziras ĉinecigon de sia lando, perfortan abortigon de siaj virinoj, malpermeson praktiki sian religion, same kiel malpermesojn ricevadi kleron en sia denaska lingvo kaj de aliaj etno-ligitaj aferoj?

Laŭ mi k-do Frausing starigas sufiĉe gravajn demandojn pri etika vivado, kiu ne lastgrade konsistas el bojkotado de maletikaĵoj (infana laboro, armil-komercado, detruo de la medio, subpremo de homaj rajtoj ktp). Ĝojigis min reago de E-junularo manifestiĝinta en ĝeneralan konsenton de plu uzi Yahoo!Groups por novaj diskut-forumoj en la reto pro la kunlaboro de Yahoo kun sekretaj servoj de Ĉinio.

— Oleg


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: Ĉu Ĉinio estas malamiko de UEA? (kampa
СообщениеДобавлено: Пн сен 19, 2005 14:44 pm 
Oleg писал(а):
Kio do pri tibetanoj, kiuj ŝatas siajn vivmanieron, lingvon, religion kaj tradiciojn, kiuj maldeziras ĉinecigon de sia lando, perfortan abortigon de siaj virinoj, malpermeson praktiki sian religion, same kiel malpermesojn ricevadi kleron en sia denaska lingvo kaj de aliaj etno-ligitaj aferoj?

Ĉu tibetanoj petis vin dicidi iliajn problemojn anstataŭ ili mem?
Certe, en Tibeto estas kelkaj homoj, kiuj preferus en Tibeto havi usonan vivordon, ne Cinian. Tamen plej multaj, mi suspektas, vivas en kutima vivo ne sen plezuro vivi. Problemo jenas - ili pri tio ne krias.
Same - Belorusio.
Estas evidenta pruvo dekori Lukaŝenkon per monstra aspekto. Sed mi ne vidas en Rusio politikoiston, kiu simile al li, kontraŭstaru detruan penetron de okcidentan negocon en la regatan de li landon.
Lia pozicio estas malavantaĝa por la Okcidento - ĝuste pro tio ili krias, ke li estas diktatoro.

Цитата:
Laŭ mi k-do Frausing starigas sufiĉe gravajn demandojn pri etika vivado, kiu ne lastgrade konsistas el bojkotado de maletikaĵoj (infana laboro, armil-komercado, detruo de la medio, subpremo de homaj rajtoj ktp). Ĝojigis min reago de E-junularo manifestiĝinta en ĝeneralan konsenton de plu uzi Yahoo!Groups por novaj diskut-forumoj en la reto pro la kunlaboro de Yahoo kun sekretaj servoj de Ĉinio.

Jes, totalitarisma Ĉinio vendas armilojn, havas nuklean bombon, ne havas demokration - ĉu mi daŭrigu krimojn de la lando? Tamen ĉu Ĉinio bombis serbajn monakeojn? Ĉu Ĉinio havas plej grandan kvanton de armiloj? Ĉu Ĉinio renversis leĝan registaron en Irako laŭ elpensita preteksto?
Aŭ tion faris netotalitara Usono, kiun oni donas al ni kiel modelo de vivmaniero?


Вернуться к началу
  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Brrr!!!
СообщениеДобавлено: Пн сен 19, 2005 15:16 pm 
Denove estas provo altrudi al ni ĉiuj sian kredon. Denove tezo: "Kiu ne estas sama al ni - estas kontraŭ ni."

Kiome Gudskov penis altrudi al Esperantistaro SATajn kredon. "Esperantisto devas esti sennaciisto, kaj ne devas esti alia"
Mi esperas, ke niaj samseksamantoj ne kaptos la ideon kaj ne altrudos al ni SIAN vivmanieron.

La aŭtoro de la letero baziĝas sur erara tezo, ke liberalismo (kiun oni mise nomas demokratio - ĉar antikva greka demokratio estis sufiĉe totalitara - en "demos" ne estis alitribanoj kaj sklavoj) estas sola bona reĝimo. Estas evidente, ke la mondo nemalbone ekzistis SEN liberalismo multajn milojn da jaroj. Ĝi evoluiĝis, homoj vivis, ĝojis al sia vivo - en ĉiaj statoj. Ĉu ili estis sklavoj, ĉu patricioj, ĉu baronoj, ĉu regoj - ĉiu scipovis ĝui siajn plezurojn kaj malgoji pro siaj malbonoj...
Sed liberalismo deklaris tezon, kiu latente regas liberalisman (fakte, protestantan, eĉ luterisman) mondon. "Mi estu ple bone mortinta, ol dua!"
Jen estas kvintesenco de luterana ideo, kiu fakte, estis en formo: "Se vi estas malriĉa, tio signifas. ke Dio vin malamas."
Kial do luteranismo estas krisrismo - mi ne povas komprenis, ja Kristo diris: "Disdonu ĉion kaj sekvu min"
Kaj tiu haladza ideo akcelis konkur-kuradon al mona sukceso.
Seneca antaŭ kelmiljare avertis: "Kuristo plendis, ke li ne gajnis konkuron. Stultulo!! Pli bone li rigardu, kiom da homojn li superis!"

Kaj tion putrantan ideologion oni proponas al ni kiel modelo!!
Kaj kulpigas aliajn pro tio, ke ili ne intencas sekvi la modelon.
Krome, plej bene estu, ke homoj estu mortigitaj (en Serbio, en Irako - kaj baldaŭ, eble, en Venezuelo, en Irano, en Norda Koreo), ol ili vivu en neliberalisma lando.

Ofte demagogoj deklaras, ke principo de demokratiaj reĝimoj estas humanismo, homamo.
Tamen, ili ŝtele substituasunu nociojn per alia.
Humanismo ne estas homamo. Ĝi estas politika tendenco, kiu deklaras, ke en la centro de la mondo estas homo, sed ne Dio.
Mi, kiel Di-kredanto, povas averti, ke tia mensogo ne estas utila por la Homo, sed fari ĝin povas nur malamanto al homoj.

Pro tio mi opinias, ke tiuj senhontaj deklaroj (simile al la letero de ) estas krimo kontraŭ la vero kaj la homaro. Certe, se la aŭtoro estas saĝa homo. Se li estas stultulo - ni devas nur bedaŭri pro lia natura malavantaĝo.


Вернуться к началу
  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: Ĉu Ĉinio estas malamiko de UEA? (kampa
СообщениеДобавлено: Пн сен 19, 2005 16:22 pm 
Не в сети
Fervora Forumano
Fervora Forumano
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Вт июн 03, 2003 20:01 pm
Сообщения: 561
Откуда: Marso
Anonymous писал(а):
Ĉu tibetanoj petis vin dicidi iliajn problemojn anstataŭ ili mem?

Jes, fakte. Ili dum pluraj jardekoj petas helpon de la internacia komunumo. Sed temas ne pri "solvi anstataŭ ili", sed pri "solvi kun ili", kvankam tiuj tibetanoj, kiuj restas en Tibeto, certe ne havas multajn eblecojn por influi la situacion. En pluraj urboj de Eŭropo kaj Usono, kie mi estis, same kiel en mia loĝurbo Moskvo, mi spektis politikajn manifestaciojn, kiujn partoprenis kaj tibetanojn kaj lokanojn kune. La nuna movado por protekti kulturon de Tibeto vere iĝis mondskala. Kun transdono de multaj rajtoj (inkluzive rilatojn kun eksteraj landoj) al municipala nivelo en Eŭropa Unio, pluraj eŭropaj urboj klare formulis sian pozicion pri Tibeto antaŭ la ĉina registato — la paŝo, kiun naciaj registaroj foje timas fari.

Anonymous писал(а):
Certe, en Tibeto estas kelkaj homoj, kiuj preferus en Tibeto havi usonan vivordon, ne Cinian.

Eble kelkaj ja estas, se ili entute havas imagon pri usona vivmaniero. Tamen mi estas forte konvinkita ke la plejparto preferus nek la usonan imperiismon, nek la ĉinian, sed siajn proprajn "denaskajn" tradiciajn kulturon kaj vivmanieron.

Anonymous писал(а):
Tamen plej multaj, mi suspektas, vivas en kutima vivo ne sen plezuro vivi. Problemo jenas - ili pri tio ne krias.
Same - Belorusio.

Ne multaj kuraĝas krii aŭ eĉ laŭtparoli, kiam eĉ flustro estas kruele punata.

Anonymous писал(а):
Estas evidenta pruvo dekori Lukaŝenkon per monstra aspekto. Sed mi ne vidas en Rusio politikoiston, kiu simile al li, kontraŭstaru detruan penetron de okcidentan negocon en la regatan de li landon.

Ankaŭ mi ne.

Anonymous писал(а):
Lia pozicio estas malavantaĝa por la Okcidento - ĝuste pro tio ili krias, ke li estas diktatoro.

Ne, sed ĉar li efektive estas diktatoro.

Anonymous писал(а):
Jes, totalitarisma Ĉinio vedas armilojn, havas nukleam bombon, ne havas demokration - ĉu mi daŭrigu krimojn de la lando? Tamen ĉu Ĉinio bombis serbajn monakeojn?

Tiuj estis tro for, sed en Azio ili ja bombis la tibetajn monakejojn.

Anonymous писал(а):
Ĉu Ĉinio havas plej grandan kvanton de armiloj? Ĉu Ĉinio renversis leĝan registaron en Irako laŭ elpensita preteksto?
Aŭ tion faris netotalitara Usono, kiun oni donas al ni kiel modelo de vivmaniero?

Kio do estas via punkto?? Ke mi amu Ĉinion, ĉar Usono estas pli malbona? Mi kritikas ĉiujn imperiojn kaj ĉiujn totalismajn sistemojn, ne nur la plej aĉajn. Tial mi luktos kontraŭ kaj bojkotos kaj belorusian diktatorecon, kaj ambaŭ imperiojn — la ĉinian kaj usonan. Kaj Rusio ne pli bonas ol la nomitaj, verdire.

— Oleg


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: Ĉu Ĉinio estas malamiko de UEA? (kampa
СообщениеДобавлено: Пн сен 19, 2005 16:40 pm 
Не в сети
Natura Forto
Natura Forto
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Сб мар 15, 2003 12:46 pm
Сообщения: 5210
Откуда: SPb
Oleg писал(а):
Tamen mi estas forte konvinkita ke la plejparto preferus nek la usonan imperiismon, nek la ĉinian, sed siajn proprajn "denaskajn" tradiciajn kulturon kaj vivmanieron.

Ho, ĉu propra tradicia vivmaniero en la nuna mondo eblas sen kriado "ili ne havas demokration! ili ne havas demokration!"?! Vera malbono estas ie en aliaj lokoj, ol ĝin vidas multaj homoj, bedaŭrinde. Ekzemple, en Afriko okazas senĉesaj militoj, milionoj da homoj estas HIV-pozitivaj kaj baldaŭ mortos, banala sanitario ne ekzistas; intertempe la mondo okupiĝas pri deziro de unuopuloj pri sendependa Ĉeĉenio kaj Tibeto (ial ne Sud-Osetio kaj Abĥazio). Elektemo de kritiko estas mirinda por ne supozi, ke ĝi estas... gvidata.

Demandante juve-n, Oleg писал(а):
Kio do estas via punkto?? Ke mi amu Ĉinion, ĉar Usono estas pli malbona? Mi kritikas ĉiujn imperiojn kaj ĉiujn totalismajn sistemojn, ne nur la plej aĉajn.

Tamen la diskuton ekis senlaca leterskriba (k letersenda) agado de certa sinjoro, kiu precize kontraŭ Ĉinio elpaŝas. Juve, do, turnas atenton de diskutantoj al tio, ke ne nur Ĉinio malbonas en ĉi-mondo. Disvastigi Esperanton en "kulpaj" landoj estas aparte grava defio por esperantistoj, laŭ mi, -- ĉar per Esperanto eblas normala dialogo en ekster-politika nivelo, kiam normaluloj (ne "VIP"oj) de diversaj kulturoj libere interparolas kaj kreas propran, sed ne truditan, imagon pri loĝantoj de tiu aŭ alia nacio.

_________________
Esperu ĉiam!

Модельное произношение эсперанто »»


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: Ĉu Ĉinio estas malamiko de UEA? (kampa
СообщениеДобавлено: Пн сен 19, 2005 18:00 pm 
Не в сети
Fervora Forumano
Fervora Forumano
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Вт июн 03, 2003 20:01 pm
Сообщения: 561
Откуда: Marso
Slavik писал(а):
Ho, ĉu propra tradicia vivmaniero en la nuna mondo eblas sen kriado "ili ne havas demokration! ili ne havas demokration!"?!

Jes, kial ne? Rigardu Svedion, kie oni vivas tute pace kaj riĉe, kaj la popolo konservas rimarkeblan nacian kulturon, kaj aliajn, ekzemple na Aotearoa kun ĝia ĝis nun pluvivanta maoria kulturo kaj vaste instruata maoria lingvo, aŭ rigardu eĉ provincon Ĉjapos en Meksiko — alia ekstremo — kie oni vivas en mizeregaj kondiĉoj kaj kun armiloj enmane defendas sian tradician vivmanieron kaj starigas multe pli demokratian procezon ol estas nur "norme" demokratia meksika reĝimo… Do tute eblas kunigi demokration kaj naciajn tradiciojn laŭ mi, ili tute ne estas du kontraŭstaraj procezoj… Kaj fakte al britiaj provincoj kiel Skotio kaj Kimrio plia demokratiiĝo nur helpis rilate al konservado kaj disvolvado de naciaj kulturoj, lingvoj ktp. Samon ni vidas en kontinenta Eŭropo.

Slavik писал(а):
Vera malbono estas ie en aliaj lokoj, ol ĝin vidas multaj homoj, bedaŭrinde. Ekzemple, en Afriko okazas senĉesaj militoj, milionoj da homoj estas HIV-pozitivaj kaj baldaŭ mortos, banala sanitario ne ekzistas; intertempe la mondo okupiĝas pri deziro de unuopuloj pri sendependa Ĉeĉenio kaj Tibeto (ial ne Sud-Osetio kaj Abĥazio).

Eble tiuj ne havas sufiĉe da rimedoj por same laŭte alvoki la mondan atenton al siaj problemoj?

Slavik писал(а):
Elektemo de kritiko estas mirinda por ne supozi, ke ĝi estas... gvidata.

Min gvidas nur mia konsienco, ne ies "okcidenta mano", vi ja scias. :-)

Demandante juve-n, Oleg писал(а):
Kio do estas via punkto?? Ke mi amu Ĉinion, ĉar Usono estas pli malbona? Mi kritikas ĉiujn imperiojn kaj ĉiujn totalismajn sistemojn, ne nur la plej aĉajn.

Slavik писал(а):
Tamen la diskuton ekis senlaca leterskriba (k letersenda) agado de certa sinjoro, kiu precize kontraŭ Ĉinio elpaŝas. Juve, do, turnas atenton de diskutantoj al tio, ke ne nur Ĉinio malbonas en ĉi-mondo. Disvastigi Esperanton en "kulpaj" landoj estas aparte grava defio por esperantistoj, laŭ mi, -- ĉar per Esperanto eblas normala dialogo en ekster-politika nivelo, kiam normaluloj (ne "VIP"oj) de diversaj kulturoj libere interparolas kaj kreas propran, sed ne truditan, imagon pri loĝantoj de tiu aŭ alia nacio.

Mi havas la saman opinion. Sed vi provu paroli kun ĉinoj pri Tibeto, kun hebreoj pri Palestino, aŭ kun usonanoj pri samseksemo… Mi spertis tion sufiĉe por ekeviti tiajn temojn dum kongresoj por “ne rompi la etoson”… :-(

— Oleg


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: Ĉu Ĉinio estas malamiko de UEA? (kampa
СообщениеДобавлено: Вт сен 27, 2005 16:13 pm 
Не в сети
silentigito
silentigito

Зарегистрирован: Ср мар 26, 2003 8:33 am
Сообщения: 993
Откуда: Novosibirsk, Russia
Oleg писал(а):

Anonymous писал(а):
Lia pozicio estas malavantaĝa por la Okcidento - ĝuste pro tio ili krias, ke li estas diktatoro.

Ne, sed ĉar li efektive estas diktatoro.

Jes? као ĝuste pro tio li al mi plaĉas.
Al mi ne plaĉas liberalismo, kiun vi nomigas demokratio.
Tiu politika tendenco kondukas mondon al nivelaiĝo de individuoj kaj popoloj, al perdo de ties mozaikeco, do al pereo.
Kaj mi luktos por imperiismo regu en la mondo. Sen ajna libealismo.

La homaro estu kontraŭ malimperiisma pereo!

_________________
Правдивость — не двусторонность и не объективность, правдивость — это бескорыстная субъективность.


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: Ĉu Ĉinio estas malamiko de UEA? (kampa
СообщениеДобавлено: Вт сен 27, 2005 16:24 pm 
Не в сети
silentigito
silentigito

Зарегистрирован: Ср мар 26, 2003 8:33 am
Сообщения: 993
Откуда: Novosibirsk, Russia
Oleg писал(а):
Anonymous писал(а):
Ĉu tibetanoj petis vin dicidi iliajn problemojn anstataŭ ili mem?

Jes, fakte. Ili dum pluraj jardekoj petas helpon de la internacia komunumo.

Tamen ili pri tio ne scias, sed tio ne gravas -ĉar ili ne havu propran opinion, malsaman kun opinio de "la internacia komunumo".

Ĉu mi povas informiĝi de vi, en kiu loko formiĝas tiu 'opinio de la internacia komunumo"? al kiu popolo ĝi apartenas?
Ĉu vi povas pri tio diri senmensoge?
Mi ne opinias, ke vi estas kreteno, kiu efektive opinas, ke ekzistas iu opinio de la tuta homaro :-) (terure - nhi foje mi uzis la radikon opini- en la sama frazo :oops:)

Samkile ne ekzistas "La tathomaraj valoroj" por kiuj oni logas nin oferti popoljn екфоещотю

Tiuj ekzorcaj politikaj sloganoj estas primitivaj trompaĵoj por stultigi homojn.
Mi vin petas ne plu uzi tiom banalajn stultigaĵojn.

_________________
Правдивость — не двусторонность и не объективность, правдивость — это бескорыстная субъективность.


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: Ĉu Ĉinio estas malamiko de UEA? (kampa
СообщениеДобавлено: Вт сен 27, 2005 17:02 pm 
Не в сети
Natura Forto
Natura Forto
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Сб мар 15, 2003 12:46 pm
Сообщения: 5210
Откуда: SPb
juve писал(а):
...nhi foje mi uzis la radikon...
...tathomaraj valoroj...
...oferti popoljn екфоещотю...

Kie vi kutime aĉetas tiom efikan?.. ;) :herbo:

_________________
Esperu ĉiam!

Модельное произношение эсперанто »»


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Vivu la interna ideo! (proklamo de disidento)
СообщениеДобавлено: Вс окт 02, 2005 20:47 pm 
Al la monda esperantistaro,

”Esperanto estas nur lingvo kiel multaj aliaj. Same kiel aliajn lingvojn oni povas uzi ĝin por ajna celo, favore al ajna ideologio.”

Tiun aserton ni ofte renkontas, tiel ankaw multaj reagoj al mia kampanjo havis similan enhavon.

La dua parto de la aserto ĝustas, la unua ne. Ni faru komparon:

Multege da lingvoj kaj dialektoj pluvivas dum jarcentoj sen ia ajn deziro de la parolantoj aw iuj aliaj. Gepatroj simple transdonas sian lingvon al siaj idoj ĉar ili havas neniun alian komunikilon. Tiel eĉ lingvo kies parolantoj hontas pri ĝi povas pluvivi dum generacioj ĉar la gepatroj awtomate heredigas ĝin. Apenaw temas pri elekto.

Tute malsame estas pri Esperanto. Ĝi pluekzistas nur ĉar la parolantoj deziras ke ĝi ekzistu. La motivoj ne nepre estas komunaj al ĉiuj, sed mi ne dubas ke parencaj idealoj ĉefrolas ĉe la plimulto. Zamenhof trafe formulis sintezon de la komunaj idealoj (la interna ideo) en sia fama parolado dum la unua UK en Bulonjo: ”kunvenis ne francoj kun angloj, ne rusoj kun poloj, sed homoj kun homoj.”

Kelkaj parolantoj de nia lingvo malŝatas la vorton ’esperantisto’. Sed ili memoru ke sen niaj idealoj la lingva komunumo apenaw ekzistus. La granda plimulto de la parolantoj subtenas idealojn kiujn ne tute maltrafe kovras la koncepto ’la interna ideo’. Ili sekve estas istoj. Ili estas istoj esperantaj, do esperantistoj.

Sed certe ekzistas ankaw personoj kiuj uzas Esperanton por disvastigi tute aliajn idealojn. Sendube ili rajtas fari tion. Al naziisto kiu propagandas sian ideologion pere de Esperanto ni povas riproĉi nur la hom-malaman pensmanieron, ne la elekton de lingvo.

Ĉiukaze personoj kun tiaj ideologioj estas maloftaj inter la E-parolantoj. Ili neniel kapablas vivteni la lingvon. Tion faras la granda plimulto kiuj estas, en la bona senco de la vorto, esperantistoj.

Ĉu Esperanto estu nur lingvo por tute praktikaj celoj aw ĉu ĝi estu ankaw (exc ĉefe?) perilo de noblaj idealoj? – Tiu demando leviĝis ekde la infanaĝo de nia lingvo. Antaw jarcento la praktikistoj (la franca skolo) havis ne tute malbonajn argumentojn. Al multaj homoj kun mizera edukado la lingvo ofertis unikan ŝancon por komunikado kun eksterlandanoj. Tiel esperantoparolantaj laboristoj havis praktikan ilon por internacaj kontaktoj kiu enviigis iliajn samklasanojn.

Nuntempe la situacio estas tute alia. La angla lingvo grandtrajte kovras la praktikajn bezonojn de la homoj, inkl. laboristojn. Ĝi kovras praktikajn bezonojn ankaw de ni esperantistoj. La plimulto el ni bezonas ĝin en nia ĉiutaga vivo, ĉu ni ŝatas tion aw ne.

Klopodo konvinki homojn per nure utilismaj argumentoj ŝajnas vana. Sed iujn povus allogi la ideo pri alternativa kulturo kreata surbaze de komunikado en kiu egalrajte partoprenas ĉiuj popoloj de la mondo. Neniel perdis aktualecon la idealo ke homoj agnosku sin reciproke kiel homojn, ankaw se ili apartenas al konfliktantaj grupoj.

Sed tiu perspektivo estas konvinka nur se nia lingva komunumo reprezentas dignan kulturon kiu estas valora, eble eĉ nemalhavebla por la mondo. Tion ni ne atingas se ni sentas nin honoritaj de flatoj fare de reprezentantoj de subpremaj totalismaj reĝimoj.

****************************

Ĉi mesaĝo estas la 4a de la kampanjo. La antawaj titolas
1. Letero de disidento
2. Disidentoj kaj aliaj - restu en nia asocio!
3. Ludo de ĉapoj

Ĉiujn vi trovas en
http://esperanto.pl/page.php?tid=104

La Esperanta Kulturgrupo de Kopenhago invitis min por diskutigi la temon de mia kampanjo marde la 4an de oktobro. Mi intencas simple prezenti la ricevitajn reagojn. Ankaw vi havas la ŝancon sendi vian komenton kaj tiel influi la debaton. Kredu min, mi prezentos vastan panoramon de vidpunktoj, ne nur la konsentajn reagojn!

Mi tre bonvenigus vian reagon. Se vi ne havas tempon por vasta komento, simple skribu koncize, ekz.. ’Mi konsentas’, ’Mi parte konsentas’, ’Mi parte malkonsentas’, ’Mi tute malkonsentas’, ’Mi furiozas’, ’Frausing estas stultulo’, ’Frausing estas genia’, ’Frausing estas ridinda’, ’La ĉielo estas blua’ ……. aw ion ajn law via bontrovo.

En la venonta mesaĝo mi dissendos novan dozon pri idealoj…… kaj exc utopioj.

Se vi ne eltenas la plagon, simple resendu ĉi mesaĝon indikante ’Ne dankon’ en la temo-kadro. Ne forgesu mencii ĉiujn retadresojn, se vi deziras ke mi de mia listo forstreku pli ol unu.


Iste salutas
s-ro Vagn Frausing


Вернуться к началу
  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: Вс окт 02, 2005 20:57 pm 
Не в сети
Fervora Forumano
Fervora Forumano
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Вт сен 07, 2004 13:29 pm
Сообщения: 1860
Mi ricevis ĉuspamon de tiu Vagn Frausing pri la situacio en Esperanto-lando almenaŭ trifoje. :roll: Mi certe ne akuzas lin, sed ĉiuokaze volus ekscii: kion guste li volas?

Aldonita:

Jeees, kaj ĉi tiu estas kvara, mi ĵus trovis ĝin en mia poŝta kesto :)

_________________
Хуучин цөөрөм
Мэлхий γсэрч
Ус цалгиллаа.

© Мацγо Башоо


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: Пн окт 03, 2005 1:04 am 
Li volas, ke oni parolu pri li ;)

(alternativa kulturo kaj alternativa lingvo... ne estas "w" en Eo)


Вернуться к началу
  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: Пн окт 03, 2005 1:54 am 
Не в сети
Fervora Forumano
Fervora Forumano
Аватара пользователя

Зарегистрирован: Вт сен 07, 2004 13:29 pm
Сообщения: 1860
Eĉ pli mirinde estis kiam mi faris aŭtomatan ŝanĝon de iksoj per ĉapeloj kaj de Woj per Ŭoj en unu lia letero (por ke estu pli facile legi tion). Ĉar unuloke aperis skribita: ŭŭŭ.esperanto.net aŭ io simila, nu ĉiuj komprenis :)

_________________
Хуучин цөөрөм
Мэлхий γсэрч
Ус цалгиллаа.

© Мацγо Башоо


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
 Заголовок сообщения: Re: Vivu la interna ideo! (proklamo de disidento)
СообщениеДобавлено: Сб окт 08, 2005 9:47 am 
Не в сети
silentigito
silentigito

Зарегистрирован: Ср мар 26, 2003 8:33 am
Сообщения: 993
Откуда: Novosibirsk, Russia
Disidento писал(а):
Tiel eĉ lingvo kies parolantoj hontas pri ĝi povas pluvivi dum generacioj ĉar la gepatroj awtomate heredigas ĝin.

Oni ne plu legu.
Homoj, kiuj hontas lingvon de siaj gepatroj estas imho plenaj patologiaj senkapuloj.
Kaj pri similaj homoj ne temu.

_________________
Правдивость — не двусторонность и не объективность, правдивость — это бескорыстная субъективность.


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 15 ] 

Часовой пояс: UTC + 3 часа


Похожие темы форума | Similaj temoj en la forumo
 Темы   Автор   Ответы   Просмотры   Последнее сообщение 
В этой теме нет новых непрочитанных сообщений. Estas mi nun instruisto...

[ На страницуНа страницу: 1, 2, 3 ]

Petro

45

22038

Чт дек 28, 2006 21:48 pm

Petro Перейти к последнему сообщению

В этой теме нет новых непрочитанных сообщений. Tin-Tin estas 75-jaragxa

NikSt

0

3121

Вс янв 11, 2004 21:23 pm

NikSt Перейти к последнему сообщению

В этой теме нет новых непрочитанных сообщений. Cxu Irina Haleeva estas plagiatulino?

marato

1

2281

Вс июл 06, 2014 12:43 pm

Mikaelo Перейти к последнему сообщению

В этой теме нет новых непрочитанных сообщений. Kio estas komunismo aux la Rigxa kaj la Nigra Printempo (#3)

panacelsus

0

1622

Пн авг 05, 2013 8:24 am

panacelsus Перейти к последнему сообщению

 


Кто сейчас на конференции